לא פעם אנו נתקלים בשאלה הזו מצד הלקוחות והשותפים שלנו ולכן חשוב לנו להסביר ולבצע הפרדה, נציין מספר היבטים חשובים. ראשית, על פי פייסבוק, פרופיל אישי מיועד לאישיות (=אדם), ולא לניהול עסק.
בפרופיל האישי לא תוכלו לעדכן פרטים הכרחיים לעסק כמו: הכתובת של העסק שלכם, שעות הפעילות, תיאור העסק, ולא תוכלו לאפשר ביצוע שיחה למספר הטלפון של העסק.
יתרה מכך, הפרופיל האישי בפייסבוק מוגבל לכמות של עד 5,000 חברים, כאשר תצברו את כמות החברים הנתונה תוכלו להמשיך לצבור רק עוקבים. לעומת זאת, בדף עסקי כמות האוהדים שלכם אינה מוגבלת.
כמו כן, בדף עסקי תוכלו לתזמן פוסטים למועד רצוי, להעניק הרשאות ניהול למספר משתמשים, להכין צ'ט בוט אשר יספק מענה על שאלות נפוצות ויפעל בשעות לא פעילות, תקבלו סטטיסטיקות אודות הקהל שלכם והפעילות בדף, ותוכלו לפרסם באופן אורגני או ממומן.
שיטה נוספת (והפעם לא חינמית) הינה פרסום בפייסבוק בצורה ממומנת. כאשר אנו מדברים על פרסום מודעות וקמפיינים בפייסבוק אנו מתכוונים לפרסום ממומן. פרסום בפייסבוק בצורה ממומנת מהווה כניסה למגרש משחקים גדול ואינסופי יותר משניתן לתאר, בעזרת פרסום נכון תוכלו להגיע לאלפי משתמשים חדשים שמעולם לא הכרתם בעלות של החל ממספר שקלים בודדים (עד מאות אלפי או מיליוני שקלים).
קידום ממומן בפייסבוק מתבצע מתוך מערכת ניהול מודעות והיא בעצם פייסבוק לעסקים. מערכת זו מאפשר לקדם את המודעות שלכם לקהלים על פי מספר קריטריטריונים ונקרא "טרגוט", ניתן לטרגט קהלים על פי: אזור מגורים גיאוגרפי, טווח גילאים, מין, שפה מדוברת ותחומי עניין.
מכיוון שפייסבוק רכשה את הרשת החברתית אינסטגרם, בימים אלו כל תוכן אשר תקדמו באופן ממומן בפייסבוק תוכלו לקדם באופן ממומן גם באינסטגרם, דבר המאפשר לכם גישה לקהל יעד צעיר ומגוון יותר.
כמו כן, פייסבוק מאפשרת ביצוע רימרקטינג (או בעברית – פרסום מחדש) ובאמצעות הטמעת פיקסל (קוד אותו פייסבוק מספקת לבעל חשבון המודעות) צובעת גולשים שהראו עניין במודעות בעבר ומפרסמת להם שוב ושוב, עד לביצוע המרה.
על מנת שנעשה את הפרסום בצורה החכמה ביותר פייסבוק מספקת עבור כל מפרסם מאגר נתונים אודות המודעות אותן מפרסם, מאגר נתונים זה מאפשר שיפור מתמיד של המודעות עד להתאמה המיטבית ביותר לקהל היעד.
פרסום בפייסבוק ניתן לבצע במספר שיטות, החינמית והקלה מביניהן היא שיטת הקידום האורגני.
בפרסום אורגני לא מושקע כסף, הוא עובד בהתאם לאלגוריתם של פייסבוק ועל פיו בין 5% ל-15% מהעוקבים בדף שלכם יחשפו לתוכן אותו אתם מעלים.
יחד עם זאת, באמצעות העלאת תוכן איכותי ובעל ערך עבור העוקבים בדף, תוכלו להעלות את רמת החשיפה והמעורבות לתכנים שבדף שלכם.
את הפעילות האורגנית לרוב מומלץ לנהל באמצעות מסרים עם נגיעה אישית המניעים את העוקבים למעורבות (לחיצת לייק, השארת תגובה, שיתוף), מלווים בתכנים ויזואליים אטרקטיביים.
כאשר עושים קידום אורגני בפייסבוק מומלץ לספר את סיפור העסק שלכם, לנסות לעורר חיבה בעיני העוקבים והלקוחות החדשים ולדבר בגובה העיניים.
ככל שהפעילות תהיה רציפה יותר, אינפורמטיבית ומעניינית עבור העוקבים, כך אנו נעורר את העניין של פייסבוק ונקבל חשיפה גבוהה יותר, שלבסוף עשויה להוביל גם לחשיפה לקהלים חדשים באמצעות שיתוף בקבוצות ותיוג משתמשים חדשים.
פרסום בפייסבוק מתאים לכל עסק, מהקטן ועד הגדול מביניהם, מתקציב של כמה עשרות שקלים כלה בתקציב של מיליונים. יחד עם זאת, עלינו לדעת לפרסם בפייסבוק בצורה נכונה, ובשביל זה אנחנו פה.
משרד פרסום המתמחה בדיגיטל, יידע לכוון את העסק שלכם להצלחה.
אנו בשוקר פרסום עוסקים, חיים ונושמים דיגיטל: פרסום באינסטגרם, טיקטוק ויוטיוב, פרסום בוויז ובמנועי החיפוש. אנו כאן למענכם לכל שאלה וגם לשותפות לאורך שנים שתוביל את העסק שלכם להצלחה.